Zakończenie II edycji konkursu grantowego a także ustalenie daty i formularzy obowiązujących w III edycji – to główne tematy ostatniego w tym roku wspólnego spotkania Rady i Zarządu Fundacji „Fundusz Grantowy dla Płocka”.
Rada przyjęła Raport z przebiegu II edycji konkursu grantowego.
II edycję konkursu grantowego Fundacja „Fundusz Grantowy dla Płocka” ogłosiła 3 października 2007 r. Organizacje pozarządowe miały prawie miesiąc na składanie wniosków ( do 31 października 2007 r. do godz. 14.00.). W sumie do biura Fundacji wpłynęło 48 wniosków na łączną sumę 947 870,50 zł. Po analizie złożonych wniosków i konsultacjach z Radą Programową i Radą Fundacji, Zarząd na posiedzeniu 4 stycznia 2008 roku postanowił przyznać 28 grantów na łączną sumę 312 345,00 zł. Z przyznanego grantu zrezygnowało Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom „Akceptacja”, któremu Fundacja przyznała 13 000 zł. na program „Czas na hobby”.
W sumie więc, II edycja konkursu grantowego zamknęła się liczbami:
27 wniosków – 299 345 zł.
Organizacje z przyznanej kwoty wykorzystały 293 780, 13 zł.
Rada Fundacji ustaliła także kryteria konkursowe obowiązujące w III edycji konkursu grantowego , którą Fundacja uroczyście ogłosi podczas spotkania w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku, w najbliższy piątek, 19 grudnia 2008 r. Wówczas także, zainteresowani poznają wszystkie zasady, jakie będą obowiązywały w konkursie, łącznie z datą ogłoszenia edycji. Spotkanie jest otwarte, wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy.
Podczas spotkania członkowie Rady nie wybrali składu Rady Programowej III kadencji. Specjalne spotkanie poświęcone tej sprawie zaplanowano na styczeń.