Konkursy grantowe dla płockich organizacji pozarządowych Fundusz Grantowy dla Płocka zapoczątkował w 2003 roku.
W konkursach grantowych mogą brać udział organizacje pozarządowe lub inne organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego (definiowane wg Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. z późn. zm.) działające na rzecz mieszkańców Płocka.
Nie wprowadzamy żadnych ograniczeń w zakresie tematyki. Projekty mogą wpisywać się praktycznie w każą sferę życia: od sportu, przez ekologię po kulturę.
Każda z organizacji może złożyć nieograniczoną liczbę projektów, dofinansowanie przyznajemy jednak tylko na jeden projekt partnerski i jeden indywidualny. Szczegółowe kryteria dotyczące formularzy konkursowych lub maksymalnej wysokości grantu przed każdą z edycji ustala Rada Fundacji. Dane te są publikowane przed rozpoczęciem naboru wniosków.
Wnioski, jakie wpływają podczas konkursu, ocenia pod kątem formalnym Zarząd Fundacji. Następnie trafiają do Rady Programowej, gdzie opiniowane są przez osoby o uznanym w Płocku autorytecie społecznym. W kolejnym etapie opiniuje je Rada Fundacji, w której zasiadają przedstawiciele Fundatorów. Ostateczną decyzję o przyznaniu grantu podejmuje w drodze uchwały Rada Fundacji, po uzyskaniu opinii Rady Fundatorów i Zarządu Fundacji.
Każdy z beneficjentów podpisuje z Fundacją umowę. Granty rozlicza się na podstawie sprawozdań merytorycznych i finansowych. By rozliczyć grant należy przedstawić faktury na 100 % przyznanego dofinansowania.
Fundacja nie udziela wsparcia finansowego poza konkursami grantowymi.