Fundacja „Fundusz Grantowy dla Płocka”, zainaugurowała po raz drugi kampanię informacyjną dotyczącą wspierania płockich instytucji pozarządowych ze statusem Organizacji Pożytku Publicznego, w ramach przekazywania przez podatników 1% w rozliczeniach podatkowych. Wszelkie informacje, ułatwiające podjęcie decyzji, o tym kogo wesprzeć na lokalnym rynku, można znaleźć na naszej stronie.
Wystarczy skorzystać ze strony Fundacji, by znaleźć bazę płockich organizacji pozarządowych, którym chcemy pomóc i przekazać 1% podatku. Organizatorzy w jednym miejscu zebrali od płockich Fundacji i Stowarzyszeń ze statusem Organizacji Pożytku Publicznego, wszelkie dane ułatwiające podatnikom, podjęcie decyzji o wyborze obdarowanego.
Celem Fundacji jest, aby mieszkańcy Płocka, wypełniając zeznania podatkowe, przekazali 1% podatku do instytucji działających w Płocku. Mamy świadomość, iż lokalne organizacje pozarządowe nie mogą sobie pozwolić na wielkie kampanie reklamowe, jakie oglądać możemy w ogólnopolskich mediach. Wykonują jednak bardzo ciężką i potrzebną pracę dla Płocka, którą możemy obserwować na co dzień.
Mamy nadzieję, że nasz pomysł ułatwi płocczanom wybranie organizacji, którą chcą obdarować, ale także zainteresuje ofiarodawców, jak i dlaczego należy wspomóc lokalne organizacje. Za sprawą ekspertów z Urzędu Skarbowego w Płocku, na stronie Fundacji umieszczono w jednym miejscu wszystkie niezbędne informacje m.in. o sposobie w jaki należy wypełnić zeznanie podatkowe oraz o pracy OPP.
Informacje na stronę Fundacji przygotowane są przez przedstawicieli płockich NGO na specjalnie w tym celu opracowanym szablonie, który pozwoli na usystematyzowanie danych w czytelny i przejrzysty sposób. Wśród danych dotyczących OPP są informacje o działaniach organizacji, dotychczasowych wpływach z tytułu 1% oraz planach finansowych z nim związanych na 2011 rok.
Lista organizacji zamieszczona na stronie Internetowej Fundacji została ułożona w porządku alfabetycznym, natomiast dane, będą na bieżąco uaktualniane, na wniosek organizacji.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele płockiego Urzędu Skarbowego, którzy odpowiadali na pytania organizacji:
* Ewa Skurosz, kierownik działu obsługi bezpośredniej,
* Piotr Ruskowalski, kierownik referatu identyfikacji i rejestracji podatkowej
W konferencji uczestniczyli także:
* Andrzej Rybus – Tołłoczko
Pełnomocnik Wojewody Mazowieckiego ds. współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
* Kazimierz Waluch
Przewodniczący Płockiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
* Kazimierz Cieślik
Pełnomocnik Prezydenta Miasta Płocka ds. Organizacji Pozarządowych
Zgodnie z ustaleniami z US, na naszej stronie będą się także pojawiały odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, kierowane do pracowników urzędu o rozwiązania prawne dot. 1 %.