Jak zapamiętać kontekst historycznego zwiedzania? „Żywa lekcja historii” z elementami improwizowanych scen w interakcji z publicznością jest utrzymana w konwencji dawnego teatru jarmarcznego, gdzie aktorzy oraz klasyczne lalki teatralne opowiadają sceny z żywotów świętych.Ta formuła, szczególnie dzieciom i młodzieży zapewnia znakomitą zabawę, dużą dawkę pozytywnych emocji oraz bardzo dobry sposób na przyjemniejsze przyswajanie wiedzy z zakresu historii naszego miasta i kraju.
Zwiedzanie Muzeum Diecezjalnego w Płocku z przewodnikiem z elementami „żywego teatru” to jedyny taki projekt w kraju. Pomysłodawcą i realizatorem projektu: „Nasze muzeum jest żywe” jest Stowarzyszenie Człowiek Kultura. Ta nowa innowacyjna oferta skierowana jest do płockich przedszkoli (5-6 lat) i szkół podstawowych (klasy 1-6) oraz mieszkańców Płocka. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Grantowego dla Płocka w ramach IX edycji konkursu grantowego.
O projekcie napisali:
https://plock.gosc.pl/doc/5407636.W-Muzeum-Diecezjalnym-ozywa-historia
Więcej informacji: http://czlowiekkultura.pl/aktualnosci/