Najbliższa sobota 21 października jest ostatnim dniem z szansą na udział w niecodziennej zabawie oraz okazją na zdobycie indywidualnych nagród w rywalizacji. Podczas pierwszej edycji gry wyłoniono najlepsze zespoły, które już wiedzą jak bezpiecznie serfować w wirtualnym świecie.

Zespół nr 13 z płockiej Szkoły Podstawowej nr 12 został zwycięzcą pierwszej edycji gry, która odbyła się wśród pięknych plenerów Płocka, w cudownym słońcu, w ostatnim dniu września. W przestrzeni miejskiej Płocka na odcinku niemal 5 kilometrów rywalizowało wówczas 20 zespołów, ponad 130 osób z 11 szkół. Organizatorzy mają nadzieję, że gra w terenie, która się odbędzie w najbliższą sobotę również przyniesie wiele frajdy wszystkim uczestnikom. Do kogo tym razem powędrują nagrody i z jakiej szkoły będzie zespół, który okaże się najlepszy? Jeśli chcesz znać odpowiedzi na te pytania, możesz nas śledzić bezpośrednio na naszym profilu www.facebook.com/serfujebezpiecznie.

Bezpłatna gra miejska „Serfuję bezpiecznie” to 2-godzinna zabawa, podczas której uczestnicy będą mieli okazję nie tylko miło spędzić czas, ale też poznać zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

Gra miejska realizowana jest w ramach projektu „Serfuję bezpiecznie” – dedykowanego uczniom, rodzicom i nauczycielom ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Zgłoszenia 6-7 osobowych zespołów należy przesyłać tylko do czwartku 19 października 2017 r. pisząc na adres: serfujebezpiecznie@prownia.pl lub poprzez fanpage kampanii na Facebook’u www.facebook.com/serfujebezpiecznie.

Uczestnicy, którzy grali z nami we wrześniu wiedzą, że warto dołączyć, dlatego też zachęcają do zabawy. – Pomysł organizacji gry miejskiej jest bardzo fajny. Takich działań powinno być jak najwięcej. Uważam, że każda szkoła powinna wziąć udział w takim wydarzeniu. Gra miejska połączyła w sobie wiedzę, współpracę i nutkę rywalizacji. Wzbudziła też dyskusję na temat bezpieczeństwa w Internecie. Nasz zespół bardzo się zgrał i wspólnie mógł coś osiągnąć bazując na własnych decyzjach i wyborach. Jednocześnie dzieci cały czas się uczyły – poprzez wspólną zabawę – podsumowuje grę nauczycielka zwycięskiego zespołu ze Szkoły Podstawowej nr 12 – Pani Magdalena Kowalewska.

„Serfuję bezpiecznie” to nie tylko gra, ale także spotkania w szkołach i edukacja przez wykwalifikowanych ekspertów. Dotychczas w ramach projektu ponad 500. dzieci z płockich szkół w wieku 10-15 lat wzięło udział w 20 warsztatach, podczas których poznało zagrożenia czyhające w sieci. Odbyło się również 12 spotkań dla rodziców, podczas których wykwalifikowany trener w zakresie cyberprzemocy i cyberprzestępczości opowiedział co może się zdarzyć, jeśli opiekunowie nie zachowają czujności. Pharming, seksting, phishing, kradzież wizerunku i danych, dostęp do treści dla dorosłych i działalność pedofili w sieci – to tylko wybrane zagadnienia poruszane podczas warsztatów. „- W planach na październik mamy jeszcze 8 spotkań dla rodziców. Gorąco zachęcamy do udziału opiekunów dzieci w każdym wieku, ponieważ wiedza jaką przekazujemy dla większości rodziców jest po prostu niedostępna. Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że jako opiekunowie nie mamy szans na samodzielne nadążanie za zmianami. Udział w 90. minutowych warsztatach daje niesamowite możliwości wpłynięcia na to, co nasze dzieci robią w sieci i zabezpieczenia najmłodszych przed zagrożeniami, o jakich nawet nie mieliśmy pojęcia” – informują organizatorzy. Szczegóły warsztatów opublikowane są na fanpage kampanii na Facebook’u.

Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty. „-Popieramy realizację nowatorskich rozwiązań w zakresie rozwijania kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży. Obejmując honorowym patronatem program edukacyjno-informatyczny „Serfuję bezpiecznie”, chcę wesprzeć akcję, która ma na celu przekazanie dzieciom zasad bezpiecznego użytkowania Internetu oraz zwiększenie świadomości zagrożeń czyhających na najmłodszych w sieci wśród rodziców i nauczycieli. Zróżnicowana forma projektu wykorzystująca praktyczne narzędzia, czy też niekonwencjonalne metody prowadzenia zajęć dydaktycznych przez nauczycieli zwiększają atrakcyjność programu, pomagając w uzyskaniu jak najlepszych efektów” – podsumowuje Pani Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 − eight =

Post comment